Pengikut

Sabtu, 20 November 2010

Majlis Kuliah Subuh Oleh Tan Seri Mufti Negeri Perak

Pada 20/11/2010 bertempat diMasjid Idris Iskandar Shah 1 Kampung Sg.Rokam,selepas jemaah menunaikan solat subuh, satu majlis kuliah subuh telah diadakan. Penceramah yang diundang ialah Tan Seri Harusani b. Hj.Zakaria-Mufti kerajaan negeri Perak. Kehadiran dianggarkan seramai 150 orang terdiri dari para jemaah kawasan Sg.Rokam keseluruhan kawasan Taman yang berhampiran. Diantaranya dalam ucapan beliau menyentuh mengenai sejarah ibadah korban bermula berlaku dan disamping itu mengujudkan perpaduan dikalangan ummah dalam masyarakat Islam serta tidak menunaikan sembahyang lima waktu
merupakan dosa-dosa besar yang mana tidak
bersyukur nikmat Allah yang telah diberikan kepada setiap maanusia. Setiap umat Islam perlu berusaha bersungguh mencari razeki dan kekayaan yang ada negara ini merupakan satu tuntutan dalam fardu kifayah agar umat Islam dapat menunaikan zakat rukun Islam yang kelima.
Ulasan
Majlis yang diadakan ini merupakan salah satu aktivi Masjid ini yang telah ditetapkan setiap minggu. Dengan adanya majlis saperti ini dapat menambahkan pengetahun ilmu dikalangan jemaah muslim dan muslimat serta dapat merapatkan hubungan dalam kariah ini.
Jamuan minum pagi
Jam diantara 7.30 am majlis telah bersurai dan semua jemaah telah diberi jamuan oleh J/Kuasa masjid di Restoran Sahul yang berhampiran dengan masjid.










Tiada ulasan:

Catat Ulasan